Strategie die gaat over dingen doen.
Wij zien strategie vooral als het maken van gefundeerde keuzes die leiden tot het bereiken van een wenselijk toekomstbeeld. Een strategie is helder, herleidbaar en vormt de basis van een inspirerende boodschap en direct toepasbare creatieve oplossingen. In een goede strategie is de complexiteit teruggebracht tot een enkelvoudige boodschap die iedereen direct begrijpt en inspireert.
Want een merkstrategie moet inspireren en mensen in beweging brengen. Het is een kompas dat voor langere tijd richting geeft aan de activiteiten die een merk of organisatie succesvol maken. Het gaat er dus om wat je over jezelf zegt én wat je als bedrijf doet. Daarom komt een strategie nooit van buitenaf, maar vanuit het hart van de organisatie en in de taal van de organisatie.
​
Het Revolutiebureau werkt tijdens strategietrajecten intensief samen met mensen uit de klantorganisatie. Alleen op die manier worden de kernkwaliteiten, de drijvende kracht en de taal van de organisatie ook echt onderdeel van de strategie.

Strategie op maat
Een goede strategie is een realistisch vergezicht dat aansluit op de actualiteit en richting geeft aan keuzes in het nu.
Communicatiestrategie
Een communicatiestrategie biedt een helder overzicht in de samenhang van alle middelen en kanalen in een communicatie ecosysteem. Het duidt hun functie en doelstelling in het aanspreken en bewegen van de doelgroep.
Merkstrategie
Een merkstrategie geeft richting aan het verhaal en de identiteit van een merk. Het duidt de unieke waarde en propositie van een merk, de producten of diensten en brengt deze optimaal over op de doelgroep.
Campagne & content strategie
Een content- of campagnestrategie geeft invulling aan hoe een merkboodschap overgebracht moet worden in verhalen en campagnes en hoe dit het beste kan worden georganiseerd.

Het Revolutiebureau
Omdat veranderen niet over ver en niet over anderen gaat.

Joris Hofstede
Werkt al jaren in de reclame en communicatie. Bij diverse grote en kleine bureau’s heeft hij gewerkt aan nationale en internationale A-merken. Sinds 2020 richt hij zich met het Revolutiebureau vooral op klanten en merken die dichter op hun maatschappelijke rol en meerwaarde staan en een positieve impact nastreven.
Professie
Het revolutiebureau schept ruimte voor gezamenlijke analyse, brainstorm. ideevorming en conceptualisatie.
Missie
Het Revolutiebureau wil bijdragen aan bestendige economische verandering en een opbouwende relatie tussen mensen en merken.
Roeping
Het Revolutiebureau richt zich op het duiden en vergroten van betekenis en waarde.